Home,  Suikervrije recepten

Bieten – quinoa ontbijt bowl

BE A BETTER YOU, FOR YOU

De titel verraadt het al maar dit is een ontbijt bowl met bieten en quinoa!.
Nu denk je misschien bietjes en quinoa als ontbijt? Maar dit is echt het proberen waard want het is een hele lekkere combi.
En…. super easy om te maken ๐Ÿ˜‰

Zo zijn quinoa en bietjes beide super voedzaam en zorg je ervoor dat je bloedsuiker stabiel blijft.
Wat erg belangrijk kan zijn bij PCOS.

Wist je dat bieten veel magnesium bevat? Daarom is het ook zo’n ontzettend vitamine bommetje en helpt je ook nog eens ontspannen!
Ook ondersteunen bietjes het ontgifting proces in de lever en kan dus helpen bij stress.
Dus wat vaker bietjes op het menu kan nooit geen kwaad.

Wat heb je nodig voor 1 persoon:
– 1 grote voorgekookte biet
– 100 ml kokosmelk ( of andere plantaardige melk )
– 20 gram kokosrasp
– 1 theelepel kokosolie
– 40 gram quinoa
– Fruit naar keuze
– Pitten en zaden
– Optioneel: Eiwitpoeder

* vaak kook ik de avond van te voren een grote hoeveelheid quinoa zodat ik dit de hele week kan gebruiken voor in mijn salade’s of ontbijt.

Hoe maak je het:
1. Kook de quinoa zoals staat op de verpakking
2. Voeg de biet, kokosmelk, rasp en kokosolie samen in de blender en maal helemaal fijn zoals een smoothie.
3. Schenk nu in een schaaltje.
4. Voeg de quinoa toe, fruit, pitten en zaden
5. Maak er een feestje van je kunt er alleen aan toevoegen wat je maar lekker vindt!

Eet smakelijk en geniet ervan!

Liefs Ilana

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *