Home,  Suikervrije recepten

kruidige groente dip

THE CREATIVE ADULT IS THE CHILD WHO SURVIVED

Een dip bij je borrelplank, op je cracker of op een boterham?
Je kunt het niet verzinnen maar ik vindt dit dus letterlijk overal lekker bij!

En waar ik ook zo van houdt het is zo’n recept waar voor je eigenlijk niet echt voor in de keuken hoeft te staan.
Genoeg vezels eten is bij PCOS erg belangrijk daarom vindt ik het altijd fijn als je van die receptjes hebt waar het je gewoon makkelijker wordt gemaakt.

Dus verwarm je oven vast voor op 180* en kijk hoe je dit receptje verder maakt!

Wat heb je nodig:
– 1 ui
– 2 teentjes knoflook
– 2 handen snoep tomaatjes
– 1 gele paprika
– 1 rode paprika
– 3 eetlepels olijfolie
– 2 takjes verse tijm
– Een ovenschotel + blender


Hoe maak je het:
1. Verwarm je oven op 180*
2. Leg alle tomaatjes in de ovenschaal
3. Snijd ondertussen de paprika in vieren en verwijder de zaadlijsten en voeg toe aan de ovenschaal
4. Pel de ui en snij in vieren
5. Leg de knoflook er in de schil bij
6. Besprenkel met olijfolie en flink wat verse tijm ( of gedroogd ) en klein beetje peper en zout.
7. Zet in de oven voor ongeveer 30-35 min. ( de groente is goed als het er ‘verbrand’ uitziet
8. Haal de schaal uit de oven en pel de knoflook en leg vast in de blender
9. Pel het zwarte velletje van de paprika’s en tomaatjes en leg ook in je blender
10. Nu kun je de rest van de groente + kruiden in de blender doen
11. Blend net zo lang tot je een smeuïge massa krijgt


Makkelijker kan niet toch?
Ik hoop dat je er net zo van geniet als ik heb gedaan!

Liefs Ilana

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *