Suikervrije recepten

Pcos proof bananbrood

YOUR HEALTH IS AN INVESTMENT, NOT AN EXPENSE.

Jaaa bananbrood! ร‰รฉn van mijn lievelingstussendoortjes.
Want gezond eten is belangrijk maar blijven genieten net zo.
En het fijne nieuws is dat een bananenbrood daar prima onder valt.
Ik neem het vaak als tussendoortje, En dan soms ook nog met beleg zoals:
Pindakaas, extra fruit.

Ik gebruik voor dit recept amandelmeel.
Het is daardoor ook geheel glutenvrij. ( mits je de glutenvrije amandelmeel gebruikt )

Wist je dat amandelmeel:
– Veel vitamines en mineralen bevat zoals b-vitamines en magnesium
.
– Ook bevat amandelmeel veel eiwitten waardoor het je bloed suikerspiegel stabieler houdt.

Hieronder vindt je het recept:

Wat heb je nodig:
– 3 rijpe bananen
– 150 gram amandelmeel
– 3 eieren
– 6 dadels of 3 medjool dadels
– 2 tl bakpoeder
– 50 gram noten en zaden ( ongebrand )
– 20 gram chocolade ( puur 85% )
– 30 gram kokosrasp
– kaneel
– (Optioneel: 1 schepje eiwitpoeder) ( ik gebruikte de chocolade variant van fitshe )
– (Optioneel: vanille poeder – siroop)

Hoe maak je het:
Stap 1:
Verwarm de oven voor op 175*
Stap 2:
Pak vast een cakevorm en leg er een bakpapier in, Je kunt er ook voor kiezen om het goed in te vetten.
Stap 3:
Mix de 3 bananen samen met de dadels in een keukenmachine en maak er een glad beslag van.
Stap 4:
Schep het beslag in een kom en klop 1 voor 1 de eieren door het beslag met een garde.
Stap 5:
Voeg nu de amandelmeel en bakpoeder toe en roer door.
Stap 6:
Hak de noten, zaden en chocolade en voeg toe en roer door.
Stap 7:
Voeg op het laatst de kokosrasp, veel kaneel en evt. wat vanille poeder en eiwitpoeder toe aan het beslag.
Stap 8:
Je kunt het beslag nu in je cakevorm doen.
Stap 9:
Je bakt het brood in 45 min. gaar in de oven. ( let wel op iedere oven is anders dus houdt het in de gaten )

Laat je het me weten als je dit heerlijke bananenbrood heb gemaakt? Want dat vindt ik heel leuk om te zien! ๐Ÿ™‚
Geniet ervan!

Liefs Ilana

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *