Suikervrije recepten

Pcos proof smoothie

WHEN YOU FOCUS ON THE GOOD THE GOOD GETS BETTER.

Dat een smoothie goed voor ons is weten we allemaal, mits er natuurlijk ook genoeg groente in verwerkt is.

Bij ons vrouwen met PCOS is het extra belangrijk op je bloedsuikerspiegel zo stabiel mogelijk te houden.
Om insuline resistentie te voorkomen ( meer lezen hier over? klik hier )
De vezels uit groente en fruit kunnen hierbij helpen.

Het is een super makkelijke manier op toch wat meer vitamientjes binnen te krijgen dus ik dacht ik laat hier mijn favoriete combi zien.

Hoe je deze smoothie maakt:
– Halve banaan
– Halve appel
– 2 handen spinazie
– Flinke scheut kokosmelk
– Schep eiwitpoeder ( ik gebruikte die van Fitshe )
– Eetlepel gebroken lijnzaad
– Voeg dit samen toe in een blender, wil je hem iets dunner? Voeg wat extra kokosmelk of water toe.

Heerlijk als tussendoortje of als aanvulling op je ontbijt-lunch.

Zorg er wel voor dat je op je smoothie kauwt!
Zo zorg je ervoor dat je hersenen sneller het signaal krijgen dat je vol zit, En dat je lichaam de voedingstoffen beter kan opnemen
.

Extra vullend maken?
Voeg nog avocado toe, 2 eetlepels havermout en pitten en zaden.

Geniet ervan, en een hele fijne dag vandaag!
Laat je me weten als je de smoothie gemaakt hebt?

Liefs Ilana

Eén reactie

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *